מאמרים וטיפים

טחורים ?!? 
רוב הסיכויים שחשבת שהטחורים יוצאים רק לגברים, בעיקר אלו שעובדים בישיבה ממושכת, או אנשים הסובלים מעצירויות. 
אם את קוראת מאמר זה ככל הנראה שהבנת או חשת, כי התופעה די נפוצה גם במצבך, בהיריון או אחרי לידה ואם את קוראת סתם מסקרנות וחושבת שלך זה לא יקרה, אני שמחה על החשיבה החיובית שלך ‏‎:)  ‎‏ יש סיכוי סביר ביותר כי אחרי הלידה כן תפגשי את הטחורים בכל זאת. 


כמי שמאמינה שלכל תופעה פיזית יש כנראה אתגר רגש/נפשי כלשהו, אני גם אתן במאמר הזה ובכל מאמריי, מבט רוחני על התופעות הפיזיות המתרחשות בהיריון ובכלל בגוף. 
כמה עובדות וסיבות להופעת הטחורים :
1. הסיבה העיקרית, הנפוצה והשכיחה ביותר להופעת הטחורים בהיריון ואחרי לידה הינה, הורמון הפרוגסטרון, אשר מופרש ברמות גבוהות במהלך ההיריון ורמה זו גורמת להתרופפות השרירים החלקים ובכך מאיטה את זרימת הדם לוורידים. 
2. ישיבה ממושכת אכן אינה מיתוס, לצערנו, כיום ישנם יותר ויותר אנשים סובלים מטחורים וזה בעקבות, ישיבה ממושכת בשירותים עם ספר או סמארטפון (רוב הסיכויים שזה הפייסבוק או הקנדי קראש :) )
3. סיבה נוספת והכי נפוצה אצל נשים בהיריון ואחרי הלידה, העצירות, הלחץ החזק שמופעל בזמן היציאות וכך גם בזמן הלידה עצמה. 
4. סיבה נפשית העלולה לגרום לטחורים לצאת, פחד ממגבלות זמן , כעס ממוקד בעבר, החשש להרפות או תחושת הנטל.

דרכי טיפול טבעיים בתופעה המציקה : 
1. תזונה עתירה בסיבים תזונתיים, פירות, ירקות שתיית מים מרובה.
2. תה סרפד ידוע כמגמיש כלי דם .
3. פעילות גופנית קבועה, הליכה או ריצה (בהיריון עדיף הליכה ), יוגה, פילאטיס וכד' מועילה לזרימת הדם, חוסר הפעילות הגופנית גם תורמת להיווצרות הטחורים.
4. קיבעי לך שעות קבועות לביקור בשירותים, השעה האידיאלית להתרוקנות הינה 20 דק' לאחר ארוחת הבוקר( עוד סיבה טובה להתחיל לאכול ארוחת בוקר בכל בוקר ), רצוי ומומלת לאכול ארוחה מזינה ועשירה בסיבים. לפני ההתרוקנות מומלץ לנקות את האזור ברטיה לחה ורכה, לאחר ההתרוקנות מומלץ לשטוף את האזור במים חמימים ולמרוח קרם לחות.
5. תנוחת נר, אחת התנוחות המשפרות את זרימת הדם בוורידים. נונלץ לשכב בתנוחה זו כ3 פעמים ביום למשך דקה או שתיים כשאת נושמת נשימות בטניות.
6. קרח יכול מאוד להקל, מומלץ לעטוף חבילת קרחונים במגבת או בד רך ולשבת עליה כ10 דקות. 
7. האלוורה ידוע כאחד הצמחים המטפלים במצבים הקשים יותר של הטחורים, במקרים של דמם.
8. הממליס- גם הוא ידוע כחומר העוזר מאוד בטיפול בטחורים, ניתן למרוח אותו ישירות על פי הטבעת או לרכוש משחה טבעית המכילה את הממליס ושמנים נוספים המקלים ומטפלים בטחורים. 
9. תרגילי קגל, גם הם עוזרים להזרמת הדם לאזור פי הטבעת. .
10. כפי שראינו יכולה להיות גם סיבה נפשית/רגשית להופעת הטחורים, שינוי מחשבתי או תירגול מחשבה חדשה בנוגע לפחד, החשש להרפות, כעס בדמיון מודרך או מדיטציה יומית: אני משחררת את כל מה שאינו דומה לאהבה. יש זמן ומרחב לכל אשר ברצוני לעשות

11. תנסו טיפול בקונסטלציה משפחתית ואולי תגלו סיטואציה מסויימת מהעבר המשפחתי שתעזור לפתור את העניין.

מצבינו הרגשי, התזונה והמחשבות שלנו, לכל אלו ישנה השפעה ישירה על הגוף הפיזי שלנו. אם אנחנו לא נקפיד, לא נחשוב ולא נתחשב במה שנכנס לתוכנו בתקופה המיוחדת הזו של ההיריון, מתי ומי כן יעשה זאת עבורינו?! 
מאחלת לכן המשך היריון בריא וחסר תופעות לוואי

שלכן,

באהבה קרן אור :)

 

איזון הורמונאלי דרך תנועה

איזון הורמונאלי דרך תנועה זה מסוג אותם הדברים שאומנם אנחנו לא חושבות עליהן לפני ההיריון, אך האמת היא שזה חשוב. לא מעט נשים בישראל לא יודעות דבר וחצי דבר על ההיריון ועל הלידה הצפויה בסופו, ובפועל הן מפקידות את עצמן בידיהם של הרופאים המומחים.

מה זה דולה?

אם יש אירוע שרוב הנשים לא היו מוותרות עליו זה על ההיריון ועל הלידה, וזאת למרות הקשיים וההתמודדויות הרבות שאותן צריך לעבור. במידה וגם את נמצאת היום בהיריון ואת לא לגמרי יודעת מה מצפה לך ואיך להתמודד עם המצב, את יכולה ליצור עימי קשר בכל עת. שמי קרן אור איזראילוב ובמקצועי אני דולה שמלווה כל אישה עד הלידה ולעיתים גם אחריה.

המדריך לאבא בהריון

מצד אחד נהוג לראות את האישה כזו שמתמודדת עם ההיריון, בין אם מדובר על היריון ראשון ובין אם לא, שכן היא זו שצריכה לשאת אותו פיזית. מצד שני, בשפת היום יום ניתן לשמוע היום יותר אנשים שאומרים "אנחנו בהריון" ובהחלט אפשר להבין מדוע זה גם מקומם וגם מרגש. במידה ונכנסת להריון ואת תוהה איך בן הזוג שלך יגיב לעניין ואיך הוא יתמוך בך, הגעת למקום הנכון כי לפנייך מדריך שתוכלי להעביר גם לבן זוגך בעת הצורך.